بهترین دوره ی آموزش تولید محتوا
دنیای محتوا بیکران است؛ اما اولین قدمها در آن، با نوشتن آغاز میشود. نوشتن، سرآغاز مسیری است که انتهای آن را خود شما مشخص میکنید. در واقع شما هم میتوانید عشق و علاقهتان به نوشتن را بهکار بگیرید و از این راه نوشتن مقالههای بینظیر و منحصربهفرد درآمد کسب کنید؛ و هم اینکه این مسیر را ادامه دهید، یاد بگیرید، تجربه کنید و در جایگاههای شغلی دیگری فعالیت کنید.
من برای انتخاب دوره تولید محتوا، تحقیق زیادی کردم ولی در نهایت با توجه به توضیحاتی که این دوره داشت و دیدن یک جلسه رایگان، دوره نوین را انتخاب کردم.
بیان جامع مطالب، استفاده از نمونههای عملی، تعریف تمرین و چک کردن تمرینها توسط مدرس و لحن جذاب و گیرای خانم سرباز، از ویژگیهای مثبت این دوره بود.
اگر به دنبال یک دوره کامل تولید محتوا میگردید مطمئن باشید از شرکت توی این دوره پشیمون نخواهید شد.
تنها پیشنهادی که من میتونم به تیم خوب نوین داشته باشم این هست که امکان کارآموزی یا بورسیه شدن را برای شرکتکنندگان دوره فراهم کنند.
چرا که افراد در ابتدای کار خیلی سخت میتونن وارد بازار کار حرفهای تولید محتوا بشوند، اما اگر تیمی مثل نوین آنها را در مسیری هدایت کند، قطعاً این فرآیند سریعتر و حرفهای تر انجام میشه.
هرچند استفاده از عکسهایی که وجود دارد خیلی کار جالبی در این دوره به نظر نمیرسد، اما این بدان معنی نیست که ما به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنیم؛ در مواقعی که مجموعهای از عکسهایی مشابه وجود دارد، شما میتوانید با استفاده از عکسهای موجود و ایجاد یک فیلد متفاوت در حوزه خودتان، به تولید محتوای با کیفیت بپردازید.
آیا زمان مناسبی برای تولید محتوا در اینستاگرام ندارید؟ شاید واقعاً نیازی به گذاشتن این زمان برای تولید محتوا نداشته باشید. در واقع میتوانید با رعایت حقوق قانونی پیج ها، از محتوای پیج هایی که محصولات یا مخاطبان مشابه با پیج شما دارند، استفاده کنید.
بررسی هشتگ و حساب کاربری برای یک محتوای با کیفیت
برای تولید محتوای مجدد، میتوانید با استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه بیزینستان از حسابهای اینستاگرام کاربرهای معروف، آنهایی که مخاطبانشان مشابه شما است و آنهایی که رقیب مستقیمتان نیستند، استفاده کنید. لیستی از پیج های برندها یا اشخاصی که بهترین مطالب را برای اشتراک گذاری در حوزه شما تولید میکنند، تهیه کرده و آنها را فالو کنید تا پستهای جدیدشان را ببینید و اگر پستی برای شما اهمیت زیادی داشت، آن را با استفاده از آیکونی که زیر پست وجود دارد، ذخیره کرده تا زمان لزوم، به راحتی به آن دست یابید.
در مورد استفاده از محتوایی که دیگران تولید کردهاند، همچنین این ایده خوبی است که کاربران خود را تشویق کرده تا محتوا را تولید کنند، اما چگونه؟ با درخواست از کاربر تا درباره موضوع خاصی که در حوزه کاری شما است، نظر بدهد، یا سوالی را مطرح کنید تا کاربر به آن پاسخ دهد. به این نوع تولید محتوا، محتوای تولید شده توسط کاربر میگویند، این اصطلاح همچنین به طور گستردهتر، به هر گونه محتوای ایجاد شده توسط کاربران، برای یک محصول یا خدمت خاص، با یا بدون تشویق برند نیز گفته میشود.
محتوای با کیفیت تولید شده توسط کاربر(UGC)
اگر قصدتان این است که کنترل بیشتری در حوزه کاری خود و یک جریان مداوم از محتوای اینستاگرام بر روی برند خود داشته باشید، باید به فکر کار با اینفلوئنسرها (تأثیر گذاران) باشید. همکاری با اینفلوئنسرهایی که کاربران زیادی آنها را فالو کردهاند، میتواند این فرصت را برای شما ایجاد کند تا فالور های پیج خود را افزایش دهید.
استفاده از لبههای سفید در اطراف عکس اینستاگرام شما میتواند تأثیر بسزایی در جذب مخاطب، نسبت به عکس بدون حاشیه، داشته باشد. همچنین حاشیهها در تصاویری که شلوغ هستند و جایی برای تنفس نمیگذارند، میتوانند تأثیر گذار باشند، پس یکی از مهمترین جنبههایی که حاشیه سفید دارد، میتواند از شلوغ شدن بیش از حد عکس شما جلوگیری کند. همینطور اگر شما قانون یک سوم و نقطه کانونی را نیز، که در قسمتهای قبل توضیح داده شده، در عکستان رعایت کرده باشید، استفاده از حاشیه سفید میتواند مخاطبان زیادی را جذب کند.
برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، ایجاد تضاد در اجزا عکستان، میتوانند کمک کننده باشند. این تضاد میتواند در رنگها، اشکال، مقیاس، فونت، نور و… باشد. برای شروع میتوانید از فیلترها و برنامههای ویرایش عکسی که در اینستاگرام وجود دارد، استفاده کنید؛ همانطور که میدانید، برنامههای حرفهای دیگری برای ویراش عکس وجود دارد ولی با همین ویرایش اینستاگرام میتوانید به نتایج مطلوبی برسید، چرا که بیشتر ویرایش در عکسهای اینستاگرام، تغییر در نور و ایجاد تضاد است. در واقع پیدا کردن یک تضاد در عکس، میتواند گام مهمی محسوب شود؛ زیرا با کمک آن میتوان با جذب مخاطب، او را ترغیب به خواندن ادامه محتوا کرد.
توجه به مخاطبین هدف
از جمله پستهایی که همواره مخاطبان زیادی را به خود جلب کردهاند، پستهایی با مضمونهای پر انرژی و جملات انگیزشی است؛ همچنین میتوانید با استفاده از یک عکس با کیفیت، با توجه به معیارهای گفته شده در انتخاب عکس، پستی را که شامل جنبهٔ بصری عالی و هم جنبه محتوایی انگیزشی و با انرژی برای مخاطبان باشد را منتشر کنید.
مصاحبه با افراد مشهور و مخصوصاً افرادی که محبوبیت زیادی دارند، میتواند به تولید محتوا منجر شود؛ به این صورت که شما میتوانید محصول خود را برای این افراد ارسال کرده و از انها درخواست کنید که در قالب یک مصاحبه ویدیویی، درباره محصولتان، نظرشان را مطرح کنند. البته گاهی این افراد در ازای دریافت مبلغی حاضر به انجام مصاحبه میشوند؛ پس در نظر گرفتن این مبلغ و مقدور بودن پرداخت آن برای شما، مهم است.
یکی از نگرانی افراد این است که چون رقیب های زیادی وجود دارند، امکان ندارد ما به درآمد بالا برسیم. همانطور که گفتیم بسیاری از این رقبا اصولی فعالیت نمیکنند و علاوه بر این، اینستاگرام ۵۰ میلیون کاربر فعال ایرانی دارد، در صورتی که بزرگترین رقیب شما در بهترین حالت چند صد کا فالور دارد. بازهم در این شرایط چند میلیون نفر بازار بدون رقیب برای شما وجود دارد که میتوانید محصولات و خدمات خود را به آن ها عرضه کنید، در واقع آنقدر تعداد ایرانی های اینستاگرام زیاد است که میتوانید مطمئن باشید مخاطبتان هرگز تمام نمیشود!
تولید محتوای اصولی: برای جذب کاربران بهترین روش تولید محتوا است. با تولید محتوای اصولی، میتوانید به سرعت مخاطبنتان را جذب و افزایش دهید، اعتماد آن ها را به دست آورید و با آن ها روابط ارزشمندی شکل دهید.
به جای اینکه چندین ماه وقتتان را صرف یادگیری پراکنده این مباحث کنید، هرآنچه برای راه اندازی یک کسب و کار اینستاگرامی نیاز دارید را طی یک دوره جامع به شما آموزش میدهیم، از از پایه ای ترین مسائل محتوا تا پیچیده ترین تکنیک های گرافیک و فروش. بعد از شرکت در دوره آموزش تولید محتوا اینستاگرام آموزشتان یک الی دو هفته طول خواهد کشید و پس از آن به صورت تضمینی، کسب و کاری راه اندازی خواهید کرد که همان ماه اول به درآمد برسد. فاصله شما تا راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی، فقط یک تا دو هفته آموزش است. این دوره در حالت عادی ۷۹۰ هزار تومان به فروش میرسد و یکی از بالاترین نرخ های رضایت و موفقیت شرکت کنندگان را دارد، اما برای مدت محدودی میتوانید فقط با ۳۹۰ هزار تومان کسب و کار اینستاگرامی خود را راه اندازی کنید! اگر الان دست به کار نشوید، بعداها قطعا حسرت خواهید خورد که چرا این فرصت را از دست دادید.
شما چه بخواهید و چه نخواهید روزانه مدتی از وقتتان را در اینستاگرام صرف میگذارنید، پس منطقی است که همان وقت را به جای گشتن در اکسپلور، صرف ساختن کسب و کارتان کنید و یک جریان درآمدی عالی برای خود ایجاد کنید.
برچسب: آموزش، تولید محتوا، دوره،